המכללה האקדמית תל-חי

תואר ראשון B.A בחינוך במוקד לשילוב אומנויות בחינוך

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     הגליל והגולן - קריית שמונה (הלימודים מתקיימים גם אונליין)

אודות

 

המוקד לשילוב אמנויות בחינוך עוסק בתרומתה ובמשמעותה של האמנות לסוגיה למציאות החברתית, החינוכית והפסיכולוגית. בבסיס הלימודים במוקד עומדת התפיסה כי סוגי המדיה השונים של האמנות מהווים כלים חשובים לביטוי עצמי של היחיד/ה, לרכישת מיומנויות וידע, להתבוננות, לבחינה ביקורתית של המציאות החברתית-חינוכית ולשינוי חברתי. 

 

הלימודים במוקד כוללים היכרות רבת פנים עם האמנויות השונות. היכרות עם אמנויות הבמה (תיאטרון תנועה, מחול) כוללת למשל רכישת ידע על אמנות התיאטרון, הכרות עם כלי משחק ותנועה בסיסיים ולמידה ותרגול של אופני שימוש במיומנויות אלה במרחבים חינוכיים, תרבותיים ופסיכולוגיים שונים. 

 

הכרות עם האמנות החזותית כוללת רכישת כלים להתבוננות ביצירות אמנות, ושימוש במיומנויות אלה להוראה וללמידה של נושאים שונים בהקשרים חינוכיים מגוונים, ולבחינת המציאות הרגשית-נפשית של האינדיבידואל. למידה דומה נעשית גם בתחומים כמו מוסיקה, ספרות וכתיבה.

 

רבים מהשעורים במוקד משלבים כמה תחומי אמנות – משחק, שירה, סיפור, תנועה, או ציור – מתוך תפיסה שאינטגרציה בין סוגי מדיה אמנותיים שונים הופכת את החוויה האמנותית למשמעותית ואפקטיבית, הן ברמה האסתטית-תרבותית והן ברמה החינוכית והפסיכולוגית.

 

הלימודים במסגרת המוקד כוללים היבטים תיאורטיים והתנסות מעשית. הם כוללים קורסים שמתבוננים על יצירות אמנות כביטויים תרבותיים-חברתיים; קורסים המלמדים שימוש באמנות בהקשרים חינוכיים שונים וקורסים העוסקים בדרך שבה הופכות האמנויות לכלים לביטוי עצמי ומייצרים רווחה פסיכולוגית. 

 

הסטודנטים הלומדים במוקד רוכשים מבט מורכב על אמנות, הכולל קריטריונים להתבוננות ביקורתית ביצירות ומיומנויות לשימוש באמנויות בהקשרים חברתיים, חינוכיים ופסיכולוגים שונים. ניתן אף להרחיב את המיומנויות והלמידה תוך יציאה לשטח, במסגרת המחלקה ללימודי שדה. סטודנטים של המוקד זוכים להתנסות בעבודה אמנותית בהקשרים חינוכיים שונים, בתי ספר, מתנסים, מוסדות שיקומיים, בתי כלא, מוסדות פסיכיאטרים ועוד.  

 

ההעמקה הרב-ממדית בשימושים שונים באמנויות מספקת לסטודנטים כלים ותובנות שיסייעו להם להיות לאנשי חינוך רחבי אופקים, יצירתיים ורב-תחומיים.

 

* בוגרי המסלול יקבלו אישור התמחות בנוסף לתעודת הבוגר.

 


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית תל-חי


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649