אוניברסיטת חיפה

תואר שני במשפטים ללא משפטנים

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
תכנית המוסמך בלימודי משפט (M.A.) לבוגרי/ות תואר ראשון שאינם/ן משפטנים/ות, נועדה להעניק השכלה ברמת תואר שני המבוססת על משפטים כתחום ידע ומכוונת להעמיק ולהרחיב את ההשכלה שרכשו הסטודנטים/יות בתואר הראשון, תוך זיקה לנסיון עבודתם בשוק התעסוקה.
המשפט כתחום מחקר והשכלה אקדמית שינה את אופיו בעשורים האחרונים והתעצב כעיסוק בינתחומי ורב תחומי מגוון ומורכב. השאיפה להבין יותר בתחום המשפט והצורך בידע משפטי בסיסי, משותפים לרבות ורבים, גם למי שאינן/ם עוסקים בתחום זה בפועל. תכנית זו מיועדת לספק מענה איכותי לצורך זה.

תכנית הלימודים:
תכנית זו נועדה להציע מגוון רחב של קורסים מתחומי המשפט המינהלי, המשפט הפלילי, דיני עבודה, דיני נזיקין, דיני משפחה, תיאוריה משפטית, משפט וחברה ועוד. התוכנית תכלול הרצאות אורח ייחודיות של צמרת המשפט הישראלית, בסוגיות משפטיות אקטואליות, כבוד השופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין, כבוד השופט העליון בדימוס סלים ג’ובראן ועוד.
תחומים מרכזיים שבהם תתמקד התכנית יהיו ניתוח משפטי של תהליכים חברתיים והכרעות ציבוריות, בחינה של מהלכי רגולציה, שינויים ורפורמות בחקיקה ובפסיקה ודיון בסוגיות עכשוויות באמצעות כלים משפטיים; תחומים שבכולם הצורך בשילוב שבין משפט ללימודים מתחומי ידע אחרים בולט במיוחד.

תכנית זו הינה היחידה המציעה הזדמנות לרכישת תואר M.A. אוניברסיטאי בלימודי משפט בצפון הארץ וייחודה מתבטא בנגישותה לקהל יעד רחב עם זיקה הן למגזר האקדמי והן למגזר אזרחי- ציבורי.

תנאי קבלה:
◄ הזכאות להגשת מועמדות היא לבוגרי/ות תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בישראל או בחו"ל, בתחומים: מדעי הרוח, מדעי החברה, מדעי הרווחה והבריאות, מינהל עסקים, משאבי אנוש וחינוך.
◄ תואר ראשון בציון סופי של 80 ומעלה.
◄ מבין המועמדים/ות יבחרו המתקבלים/ות על בסיס ציון הגמר שלהם/ן בתואר הראשון, קורות חיים והמידע שמופיע בטופס הרשמה ייעודי לתוכנית זו. בנוסף, ראשת התוכנית עשויה לבקש מן המועמדים מידע נוסף כמקובל בתכניות התואר השני של הפקולטה, לרבות אישור ממוסד הלימודים על מיקום במחזור, ו/או המלצות וכן לקיים ראיון קבלה עם מועמדים/ות, במקרים בהם הדבר דרוש על מנת להבטיח מצוינות אקדמית.
◄ ראשת התכנית תבחן את העמידה בדרישות הקבלה כאמור לעיל ותמליץ על קבלה לתכנית על בסיס תחרותי ועל סמך מצוינות אקדמית.
◄ על בעלי/ות תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה, ששפת ההוראה בו אינה עברית, לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על-ידי האוניברסיטה כתנאי קבלה.
◄ כל מידע נוסף שיידרש על ידי ראשת התכנית מעת לעת, לרבות אישור ממוסד הלימודים על מיקום במחזור, המלצות וראיון קבלה במידה וידרש.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר שני במשפטים ללא משפטנים באוניברסיטת חיפה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649